なくて七癖と方法の危機感

事件の多発するくらい若い先生や聖職者とされる道徳も一所懸命に勉強に励んで手に入れた軌跡の中には学ぶ力がなくさらに禁止すれば解決するくらい簡単なものに見えて学ぶ免疫性がない日本にとっての危機感があるのかもしれない

長するにも競争心や重視されるのは指示されて従うことで何も考えなくなってしまったらほとんど知らないことに免疫がなくて中学生時代の重要な思考能力も都合のいいルールで生きにくくする昔とは違って誰も教えもしないことが実在するかもしれない

これでよかったと思った時代にこの時代に明らかになるとは思ってもいない理屈のプログラムにつながりをもってする国の威信にかってはできたこともできない世の中に人が減っていくのは理にかなっているのかもしれない

心構えも前に向かって進むことが信頼を取るか金儲けを取るかの選択肢に信頼をとれない仕組みによって多くの問題が生まれてくる羽目に黙って見過ごせないこの時代に個人的にも違う関心事は下請け泣かせの泣き寝入りも続く悪習慣だったかもしれない

盛り上がっていくのは悲壮感漂うことばかりが続くとメンタルケアが必要だとは思いたくない老人だとは思いたくないで強気がもっと苦しくなっていく危機に日本の元気はデフォルメなのかもしれない

命を粗末に扱う年代に人口減少は避けられない建設的な事よりも生きていくのが精いっぱいでいい時代に思考能力の育った環境によって多くの残してくれたツワモノになったのは間違いないのかもしれない

はるか向こうをながむれば この世はつらいことばかり片手に線香、花を持ち。。。まだまだ時代劇の言葉が通用する国に

平尾氏が亡くなったことでこの必殺仕事人の曲を聞いて当時は晴らせぬ恨みを晴らし、許せぬ人でなしを。。。にホッとする気持ちがヒットの要因になっていることがむき出しに権力に翻弄されつぶされていく仕掛けに荒野に投げ出され

昔は果たせぬ思いに誰も知られずにいた事実を全国紙やマスコミも絡む利害関係であったために今はゴッドマジックのようにネットの出現で自分でできるようになり自分宣伝もブログでの吐露に合わせて中傷や批判に精神の破壊になる世の中に存在する事実に教えられることはありすぎるのかもしれない

信号が青になって渡っていてもアクシデントになったことでなにが守ってくれるのかは判断の間違いが起こる原因はいつも考えていけない時代の考え違いのもとかもしれない

*****掛介麻久鍼畏伎伊邪那支大神

*****筑紫乃日向乃橘乃小戸乃阿波岐原雨

*****禊祓閉給比志時雨正里坐世留

*****祓戸乃大神等諸々禍事罪穢

*****有良露牟呼婆祓閉給比清米給閉登中須事手

*****聞食世登恐美母白須

山口・「退職強要」警察官が損害賠償請求

森友学園>籠池夫妻を逮捕 補助金詐欺容疑

<弔いのかたち>父死亡「葬式代ない」妹に隠し遺体放置

はるかぜちゃん「昼食時間15分」横浜市立中学への訴えに共感の声

銀座で7200万円強奪容疑=少年ら3人逮捕、校外研修中―警視庁

 

BFD

From:Democrats.org

発信元:democrats.org

To:Ezakifirst+Name: Nobukolast+Name:

2017/7/31, Mon 21:03

Chip in before our end-of-month deadline at midnight tonight to help Democrats defeat the Republicans who voted to take our health care away, and well send you a free sticker to say thanks.

DONATE

Hold the GOP accountable for repeal -- load images.

If youve saved your payment information with ActBlue Express, your donation will go through immediately.

PLEADING with you

From:Nancy Pelosi

発信元:dccc.org

To:rinebow611@yahoo.co.jp

2017/7/31, Mon 16:56

John Lewis asked.

I begged.

And bless his heart, James Carville pleaded.

We wouldn’t all be emailing if it wasn’t so important.

Anti-Obama Republicans are terribly outpacing our Democrats. All told, they’ve got a $13 million leg up on us.

The only way we can respond to them and protect President Obama’s legacy is with your help before tonight’s deadline. And we’re still 1 gift short. Can I count on you?

5-HOUR DEADLINE: ALL GIFTS TRIPLE-MATCHED

Thank you,

Nancy

read before midnight

From:Deadline Alert (via PelosiforCongress.org)

発信元:bounce.bluestatedigital.com

To:Ezakifirst Name: Nobukolast Name:

2017/7/31, Mon 16:05

Ezakifirst Name: -- It’s been a whirlwind of a month, so we’ll keep this quick.

Paul Ryan and House Republicans voted for a horrible health care bill. Donald Trump’s administration is a disaster.

If we want to save our progressive values and make them pay for this, we need to fight back. And that means hitting our end of month goal to help Democrats take back the House.

We’re $10,012 away from hitting that goal. All gifts will be MATCHED until midnight. Chip in a few bucks right away!

Thank you,

Team Pelosi

AUTO-CONFIRM: [E. Nobuko (07/31/2017)]

From:FINAL-NOTICE@dccc.org

発信元:dccc.org

To:rinebow611@yahoo.co.jp

2017/7/31, Mon 11:11

We hate to bug you again, but you have 15 MISSED MESSAGES to renew your Democratic Membership.

This is the FINAL NOTICE OF YOUR DEMOCRATIC MEMBERSHIP before tonight’s crucial End of Month Deadline.

Final Notice Ezaki Nobuko

JULY GIFT: PENDING

Our critical deadline hits at midnight tonight, and we’re MILES behind our goal.

That’s why these top Democrats called you to action:

James Carville emailed you TWICE! Nancy Pelosi emailed you TWELVE TIMES! John Lewis emailed you TOO!

This is your FINAL NOTICE to answer their calls before midnight.

Will you renew your membership and pitch in $1? (All gifts are triple-matched!)

ALL GIFTS TRIPLE-MATCHED

Thanks,

DCCC

I promise

From:Keith Ellison

発信元:democrats.org

To:Ezakifirst+Name: Nobukolast+Name:

2017/7/30, Sun 06:33

DemocratsJoin us.

Pitch in $3 or whatever you can before our deadline tomorrow to help elect Democrats in every state.

DONATE

Bad things happen when Democrats lose elections.

Trump and his Republican cronies in Congress have scratched and clawed at almost every bit of progress this country has made. Theyve attacked affordable health care and Medicaid, threatened decades of progress to make our military diverse by announcing a ban on transgender Americans from serving, and launched an all-out assault on our right to vote.

Weve got to turn things around, but we dont have to wait until the next presidential election to do it. The fight to get our country back on track has already started with elections at the state and local level. Chip in $3 or more before our deadline tomorrow to help elect Democrats who will keep the GOP in check.

Heres just one way were already doing it -- were making a significant investment in this years elections in Virginia.

With more organizers on the ground, additional digital, tech, and data resources, and training to help get our partys message out, were giving every Democrat on the ballot a leg up.

The single best thing we can do to stop Trump and the GOP is to elect Democrats -- this year, next year, and beyond. But were relying on our best grassroots supporters like you to make sure we can make the investments that it takes to win.

Chip in $3 or more before the fundraising deadline tomorrow night to help Democrats compete and win in every state. I promise that what you do will make a difference.

If youve saved your payment information with ActBlue Express, your donation will go through immediately.

Thanks,

Keith

Keith Ellison

Deputy Chair

Democratic National Committee

Republicans WINNING

From:UPDATE (via DCCC)

発信元:dccc.org

To:rinebow611@yahoo.co.jp

2017/7/29,

Nancy Pelosi emailed.

John Lewis emailed.

James Carville emailed.

That’s how important Monday’s deadline is.

And we just got word that the Republicans are raking in some SERIOUS cash from their angry donors.

After health care failed, they’re pushing harder than ever to kick EVERY Democrat out of office -- so the GOP can pass their disgusting agenda unopposed.

Ezaki, we CANNOT let the Republicans outraise us. Not now.

We need to blow this fundraising deadline out of the water.

We need 18,531 gifts in the door in the next 48 hours. Can you help?

Chip in $1 immediately

Chip in $35 immediately

Chip in $50 immediately

Chip in $100 immediately

Chip in $250 immediately

Or donate another amount

Thank you,

DCCC

中学校でポニーテール禁止!? 「うなじが劣情を誘うため」という理由に困惑広がる さらに「ブラジャー禁止」という報告も

08月01日

ある中学校で、ポニーテールが禁止という校則が施行されているということが『Twitter』ユーザーによって明かされ、その理由や経緯について困惑の声が広がっています。

中学でポニテ禁止の校則が公布・施行されたんだけど昭和から伝統的・惰性であるならともかく、確か2013年に若い先生方(20,30代?)が企画してPTAを通した上に生徒総会?で発表されたんだよね…なんでや…

このユーザーは、続けて「禁止な理由は“うなじが男子の欲情を煽る可能性があるため”という回答」「PTAが通過しちゃったら生徒は対抗手段がない」とツイート。これに対しては「なにそれこわい」といった声があったほか、「ツインテやサイドアップはどうなのか」といった疑問や「私の中学もポニテ禁止」「1980年代にもこのような校則があった」といった報告も。さらには「若い先生やPTAの中にそういうマニアがいたのでは」と推測する意見も見られました。

それだけではなく、こんな驚愕の報告も。

従姉妹が通っていた中学は「男子生徒の劣情を煽るから」という理由でブラジャーの着用が禁止になったので、ポニテ禁止ぐらいでは驚かない。もちろん平成に入ってからのお話だ。

こちらの理由は、「セーラー服から透けて見えるブラ線が男子生徒の劣情を煽る」とのこと。これに対しても、「意味がわからない」といった声や「男の先生もヤバいけど女の先生もこれにOKしたの?」「体育の時どうするの?」という疑問、また「余計に劣情を煽るのでは?」といった意見も見られました。

中には透けるブラを避けるために「ブラウスの下にTシャツ着用って校則があった」「ベージュのブラを禁止した女子校もある」といった報告も。さらには「下着の色をチェックされていた」「キャミソールの黒を着ていたら脱げと言われた」というツイートもあり、世間にはにわかに信じがたい校則がある学校は多数ある模様。そもそも「ティーンが欲情するのは悪じゃない」といった意見もあました。

いずれにしても、不可思議な校則で縛ることが余計に女子学生を守れなくなっている事例はたくさんある模様。大人の理屈で学生を縛っていることについては、本人だけでなく保護者も一度は校則の内容を確認して疑問に感じる必要があるのではないでしょうか。

山口・「退職強要」警察官が損害賠償請求

8/1(火)

去年、光署で発覚した業務上横領事件を巡って関係がないにもかかわらず取り調べを受け、上司から退職を強要されるなどの嫌がらせを受けたとして、県警の40代の警察官が県に500万円の損害賠償を求めて提訴しました。提訴したのは県警の40代の男性巡査長です。

訴えによりますと、去年9月に光署の会計課の職員が拾得物を着服したとして業務上横領の疑いで逮捕された事件を巡り、職員と親交があった巡査長も取り調べを受けました。関与はありませんでしたが、預貯金の取り引きや携帯電話の履歴を調べられ、借金があることなどが発覚しました。その後、巡査長は光署や県警本部の幹部らから「人生をリセットせい」などと退職や降格を強要され、トイレに行くときにも見張りをつけられるなどし、ストレスが原因で「自律神経失調症」を発症したとしています。そのうえで人格権を侵害され精神的苦痛を受けたとして、県に500万円の損害賠償を求めています。

県警監察官室は「今後の訴訟に影響を及ぼすおそれがあるので、コメントは差し控える」としています。

森友学園>籠池夫妻を逮捕 補助金詐欺容疑

07月31日

 学校法人「森友学園」(大阪市)が大阪府豊中市の国有地で開校を計画した小学校を巡り、国の補助金約5600万円をだまし取ったとして、大阪地検特捜部は31日、前理事長の籠池泰典(64)=本名・康博=と、妻の諄子(じゅんこ)(60)=同・真美=の両容疑者を詐欺容疑で逮捕し、豊中市の自宅を捜索した。特捜部は、近畿財務局の職員らが不当に安く国有地を売却した背任容疑での告発も受理しており、今後は国と学園の売買経緯の解明が焦点となる。

 国有地払い下げに端を発した疑惑は、学園元トップの逮捕に発展した。今後、府や大阪市から補助金など計約6600万円をだまし取ったとする詐欺容疑でも取り調べる。

 逮捕容疑は、両容疑者は設計業者の幹部らと共謀し、2016年2月、小学校の建設工事費を約23億円、設計費を約1億5200万円とする虚偽の契約書を国が委託した一般社団法人に提出し、17年2月までに国の補助金5644万円をだまし取った、としている。

 国土交通省によると、補助金は木材を生かした建築を対象に工事費と設計費の一部を補助する仕組み。 特捜部は、実際は工事費は約15億円、設計費は約3400万円で、籠池容疑者らが補助金を水増し請求したとみている。 特捜部は両容疑者の認否を明らかにしていない。籠池容疑者はこれまでの取材に、「(補助金の申請は)設計業者が絵を描いた」「契約書の金額は知らなかった」などと関与を否定していた。

 建設工事を巡っては、学園が「約23億円」「約15億円」「約7億円」という3種類の契約書を作成し、国や府などに提出していたことが発覚。高松市の男性が今年3月、籠池容疑者を補助金適正化法違反の疑いで告発したが、特捜部はより罪が重い詐欺容疑で逮捕した。学園は契約書の問題が明るみに出た後、国の命令を受け、3月末に全額を返還している。

 特捜部は設計業者や建設業者らを任意で聴取し、6月19日には学園本部がある塚本幼稚園(大阪市淀川区)などを捜索。7月27日には両容疑者から任意で聴取したが、2人はほぼ黙秘していた。31日夜に行われた豊中市の自宅の家宅捜索は1日午前1時過ぎに終了し、段ボール5箱分の資料が押収された。 学園を巡っては、小学校用地として国有地を鑑定評価より8億円以上安い1億3400万円で購入していたことが2月に発覚。安倍晋三首相の妻昭恵氏が一時、名誉校長に就任していたこともあり、国会で問題になった。土地の売買について、特捜部はこれまで近畿財務局の職員らから任意で事情聴取しており、今後、籠池容疑者らからも経緯を聴く方針。